نـــــــــارون

ساخت وبلاگ
با وجود ۱۶۶ نامه از امام علی، او را خداوند شمشیر معرفی کرده‌ایم نه خداوند قلمدکتر بخشعلی قنبری پژوهشگر و مدرس نهج‌البلاغه می‌گوید: امام علی(ع) با ۱۶۶ نامه که از ایشان ثبت شده است «خداوند قلم» معرفی نشده است ولی با یک شمشیر، به عنوان «خداوند شمشیر» معرفی شده است!؟؟در ۱۶:۲۰ پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ 0دکتر بخشعلی قنبری عضو هیئت علمی گروه ادیان و عرفان دانشگاه آزاد تهران مرکزی و پژوهشگر نهج‌البلاغه است. از ایشان که سالیان متمادی است در مورد نهج‌البلاغه به پژوهش و تدریس می‌پردازد، خواستیم که یکی از مهمترین دغدغه‌های خود در مورد معرفی شخصیت امام علی(ع) به جامعه امروز را با مخاطبان ما در میان بگذارد. حاصل سخنان ایشان را در ادامه می‌خوانید:دکتر بخشعلی قنبری در ابتدا با بیان اینکه در طول تاریخ شیعه و سنی در مورد امام علی(ع) نظرات مختلفی بیان شده است به نحوی که برخی ایشان را بر مسند خداوندی نشاندند و برخی هم بعد از رحلت پیامبر(ص) ایشان را حتی بر روی زمین برنتابیدند و از افراد دیگر پایین­‌تر دانستند. وی با تقسیم طرفداران علی(ع) به افراطیون (مانند علی‌اللهی‌ها)، معتدلان و فروکاهندگان، دسته سوم را مورد اشاره خود قرار داد و گفت این دسته، محبان کم‌بصیرت امام علی(ع) هستند که نادانسته به ایشان ظلم می‌کنند.این پژوهشگر نهج‌البلاغه در مورد دسته اخیر گفت که این دسته، علی را در یک یا چند ویژگی خلاصه می‌کنند. برخی از اینها علی(ع) را فقط زاهد، برخی فقط سیاست مدار و … می­‌دانند. وی با بیان اینکه در گروه فروکاست‌گرایان، دسته‌ای که اتفاقاً رواج بیشتری دارند کسانی هستند که او را به شمشیر خلاصه می­‌کنند و او را یک فرد نظامی، قهار و همواره شمشیر به ­دست و خداوند شمشیر معرفی می­‌کنند و روی سخن بنده با اینهاست.اس نـــــــــارون...
ما را در سایت نـــــــــارون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 3naarvan14 بازدید : 88 تاريخ : يکشنبه 29 بهمن 1402 ساعت: 20:35

بخشعلی قنبری مطرح کرد:سیاستگذاری فرهنگی در نهج البلاغهاستاد دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به مبانی و اصول حکمرانی فرهنگی در اندیشه و سیره امیرالمومنین(ع) بیان کرد: از نظر علی(ع) انسان کریم‌ترین موجود خدا است و شما نمی‌توانید در سیاست‌گذاری فرهنگی به حفظ کرامت انسانی بی‌توجه باشید.زندگی امیرالمومنین(ع) حاوی درس‌های بسیاری برای امت اسلامی است و در هر زمینه و موضوعی می‌توان رفتار و منش آن حضرت را به عنوان الگویی استوار به شمار آورد که حرکت بر اساس آن، سعادت و رضایت را برای فرد و جامعه به ارمغان می‌آورد. یکی از زمینه‌های درس‌آموزی از آن حضرت، عرصه مهم سیاست و حکمرانی است. بی‌گمان حکومتی که به نام اسلام تشکیل می‌شود شاخص‌ها و معیارهایی دارد که با رعایت آنها می‌توان مدعی تشکیل حکومت اسلامی بود و اگر آن معیارها در حکومت مورد توجه قرار نگیرد، کاری از پیش نخواهد رفت. خود حکمرانی محورهای کلانی را شامل می‌شود که حکمرانی در عرصه فرهنگ جامعه یکی از آنها است.جامعه ایران در حال حاضر به جهت عوامل مختلف، درگیر چالش‌های فرهنگی بسیاری است که سیاست‌گذاری در این عرصه را با دشواری روبرو کرده است و زمینه نارضایتی اقشار مختلف جامعه را فراهم کرده است. از این جهت ضروری است که به بررسی اصول و مبانی حکمرانی فرهنگی در اندیشه امام علی(ع) به عنوان الگوی حکمرانی موفق اسلامی بپردازیم.به همین مناسبت با موضوع مولفه‌های حکمرانی فرهنگی در نگاه امام علی(ع) با بخشعلی قنبری؛ پژوهشگر نهج‌البلاغه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هم‌صحبت شدیم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید؛دو مسئله مطرح است؛ یکی مبانی سیاست‌گذاری فرهنگی و دیگری اصول سیاست‌گذاری فرهنگی. در ابتدا باید بدانیم فرهنگ چیست. همه صاحب‌نظران گفتند فرهنگ م نـــــــــارون...
ما را در سایت نـــــــــارون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 3naarvan14 بازدید : 286 تاريخ : يکشنبه 29 بهمن 1402 ساعت: 20:35